خانه    لوگوبلاگ ها      روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

در حالی که عناصر گرافیکی مختلف باید به طور استادانه درهم ادغام شوند تا بتوان لوگو را طراحی کرد، اما روانشناسی رنگ تا به حال یکی از موارد ضروری برای انتقال معنای لوگو به شمار رفته است.

رنگ آنقدر قوی است که می‌تواند تفکر، واکنش، و تحریک هورمون‌ های بدنی را تحت ‌تاثیر قرار دهد. آن مجموعه ‌ای از معانی را در جهان طبیعی نشان می‌دهد، هزاران معانی که شما می‌توانید مقالاتی در مورد آن بنویسید، و همچنین در فرهنگ‌ های مختلف اطراف دنیا. رنگ عمیق‌تر در روانشناسی انسان فرو می‌رود، در نتیجه طراحان می‌توانند از مهار کردن و ترکیب آن در طراحی‌ های خود بهره ببرند. و به بهترین شکل ممکن از روانشناسی رنگ در طراحی لوگو بهره ببرند.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

طراحی لوگو “طیف رنگ و احساسات ”

نگاهی به این که چگونه برند های محبوب از رنگ در طراحی‌های لوگو استفاده می‌کنند، در نظر بگیرید. به رنگ‌های سنگین آبی و قرمز توجه کنید.

در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چطور می‌توانید طرح رنگ مناسب برای طراحی لوگو و یا نشان تجاری خود را با درک روانشناسی رنگ در طراحی لوگو و معنی پشت رنگ‌ ها انتخاب کنید.

معنی رنگ قرمز در طراحی لوگو

معنی رنگ قرمز در طراحی لوگو

گرم‌ترین طرح‌ های رنگ، و محبوب ‌ترین طرح‌ های رنگی بین برون گرایان و مردان است. آتش  به اندازه خون گرم است؛ شور و فریاد رنگ قرمز، انرژی، عشق، میل و اراده را به همراه دارد. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها این رنگ را در پرچم خود دارند. به عنوان یک اثر در بدن انسان، قرمز، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، فشار خون را افزایش می‌دهد، اشتها را افزایش می‌دهد و نرخ تنفس را افزایش می‌دهد. این کار پویا است و اگر می‌خواهید توجه مردم را جلب کنید . به همین دلیل است که دکمه خریدهای اینترنتی را قرمز طراحی می کنند.

معنی رنگ زرد در طراحی لوگو

معنی رنگ زرد در طراحی لوگو

این رنگ پر جنب و جوش  که اغلب با نور خورشید مرتبط است – تماما در مورد جهان است. آن افراد را با گرما پذیرا می‌شود، فعالیت ذهنی را تقویت می‌کند، ما را شاد می‌کند و رشد ماهیچه را تولید می‌کند. اگر می‌خواهید به رنگ قرمز توجه کنید، از این رنگ استفاده کنید، با این حال، استفاده بیش از حد آن توصیه نمی‌شود. برای مثال، کودکان در یک اتاق بارنگ زرد رنگ گریه می‌کنند و باعث حواس‌پرتی مردم می‌شود. رنگ زرد بسیار زیاد مردم را بی‌تاب می‌کند و رنگ زرد بسیار کوچک باعث احساس منفی ناامنی، ترس، انزوا و عزت ‌نفس پایین می‌شود. بنابراین بهتر است از رنگ زرد رنگ در یک روش متعادل در طرح ‌های لوگوی خود استفاده کنید.

روانشناسی رنگ آبی در طراحی لوگو

معنی رنگ آبی در طراحی لوگو

رنگ اقیانوس و آسمان. یک رنگ تسکین ‌دهنده که قلبتان را با آرامش، آزادی، فراست و تخیل نوازش می‌کند. همچنین الهام ‌بخش ما برای وفاداری، صادق بودن، اعتماد به نفس، و هوشمند بودن نیز می‌شود – به همین دلیل است که این رنگ بسیار شرکتی است. آبی به طور حتم آرامش را در بدن به ارمغان می‌آورد چون متابولیسم انسانی را کاهش می‌دهد. با این حال، هنوز هم می‌تواند پویا باشد؛ برای مثال، آبی روشن می‌تواند اثر قابل‌توجهی به طرح لوگو داشته باشد در حالی که رنگ آبی زیاد شما را به سمت افسردگی، خودخواهی و یا منفی سوق می‌دهد.

روانشناسی رنگ سبز در طراحی لوگو

معنی رنگ سبز در طراحی لوگو

رنگ مورد علاقه طبیعت –  طبیعت نیز رنگ مورد علاقه خود را دارد. در فصل بهار، نماد زندگی، آغاز جدید، ایمنی، باروری و محیط ‌زیست محسوب می‌شود؛ سبز نماد وضعیت مالی، بانکداری، جاه‌ طلبی و ثروت نیز محسوب می‌شود. اغلب اوقات، رنگ سبز نماد فقدان تجربه و رشد مداوم است. با این حال، به طور فیزیکی و هم از لحاظ عاطفی اثرات درمانی برای ما دارد و شناخته شده ‌است که یک اثر آرامش‌ بخش برای بینایی انسان دارد. از آنجا که تسلط بر جهان طبیعی به دست می‌آید، سبز فضای زیادی در طیف چشم انسان به خود می‌گیرد. بنابراین، این یک پس‌ زمینه ایده‌آل برای هر نوع طراحی است زیرا در هر جایی قابل ‌مشاهده است.

معنی رنگ بنفش در طراحی لوگو

معنی رنگ بنفش در طراحی لوگو

ترکیب کاملی از ویژگی‌های آتشین رنگ قرمز و آبی دریایی است. این یک چشم نادر در طبیعت است؛ به همین دلیل است که اغلب آن را مقدس، ظریف و با ارزش تلقی می‌کنند. بنفش نماد معنویت، شور، نشاط، سرزندگی، و همچنین قدرت، اصالت، تجمل و جاه‌طلبی است. از آنجا که ترکیبی از رنگ‌های قرمز و آبی است، خواص خود را حفظ می‌کند. گنجاندن آن در طراحی لوگو، شیک و کیفیت بالا را نشان می‌دهد؛ این اثر لوکس را دارد که حس پیچیدگی برای آن چشم ‌ها را به آن می‌دهد.

روانشناسی رنگ سیاه در طراحی لوگو

معنی رنگ سیاه در طراحی لوگو

به اندازه سایه ‌ها مرموز است، رنگ سیاه در نبود رنگ ‌ها بوجود می آید. اما آن احساسات غایب را به شما نمی‌دهد، بلکه قدرت، مهارت، پیچیدگی و ظرافت و حتی مرگ، شرارت و پرخاش را نشان می‌دهد. این یک رنگ شرکت است: یک رنگ معتبر که هست. آن اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و امکانات زیادی را در بر می‌گیرد و همچنین احساسات مربوط به تهی بودن را تحریک می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید به لوگوی خود یک حالت اسرار و قدرت بدهید، پس می‌توانید روی رنگ سیاه حساب باز کنید، فقط با طرح لوگو می‌توانید مطمئن باشید، یا ممکن است به عنوان چیزی منفی باشد.

معنی رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

معنی رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

قهوه ‌ای می‌تواند حس اعتماد، اطمینان و اتحاد را به طراحی شما اضافه کند. آن می‌تواند یک طراحی را متعادل کند و هم چنین شما را آرام کند. آن هم چنین صدای زمینی دارد که به طبیعت مرتبط است.

روانشناسی رنگ سفید در طراحی لوگو

معنی رنگ سفید در طراحی لوگو

این رنگ نماد راهنما، معصومیت، خلوص، آغاز، تمیزی و غیره است. این رنگ معرف سردی و سادگی است؛ بنابراین، رنگ سفید به وضوح ذهنی کمک می‌کند، به تمیزی کمک می‌کند، و افکار مثبت را ترویج می‌دهد. استفاده از رنگ سفید در طراحی لوگو باعث می‌شود که ساده و تمیز به نظر برسد، و از آنجا که سادگی گرایش جدید با طراحی مجدد لوگو است، ممکن است بخواهید آن را در طراحی لوگو در نظر بگیرید.

معنای رنگ نارنجی در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ

ترکیبی از زرد و قرمز – و همچنین با ما به عنوان میوه ‌های شیرین و ترش همین نام آشنا هستند. اگرچه انتظار می‌رود که این رنگ ترکیبی از معانی قرمز و زرد باشد، نماد خلاقیت و شادی است و اغلب با پاییز و برداشت مرتبط است. آن، انرژی ‌های عاطفی را به شفقت، گرما، شور و شوق، شادی و درک تشویق می‌کند؛ مطالعات نشان می‌دهند که پرتقال، گرسنگی را تحریک می‌کند – به همین دلیل رستوران‌ ها این رنگ را زیاد حمایت می‌کنند – حس فعالیت را افزایش می‌دهد، فعالیت ذهنی را افزایش می‌دهد، تامین اکسیژن مغز را افزایش می‌دهد، و غیره. در نتیجه، در طراحی ‌های لوگو به شدت قابل‌ مشاهده است .

 

همواره باید به خاطر داشته باشید که درک و معانی رنگ ها در هر جای دنیا می تواند متفاوت باشد و این وظیفه شما است که با تحقیق بیشتر بتوانید از روانشناسی رنگ در طراحی لوگو بیشترین استفاده را ببرید.

تیم طراحی رسام با تلاش و تجربه خود می تواند در طراحی لوگو به برند شما کمک کند تا برند خود را قوی تر کنید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757