خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      انتخاب یک نوردهی خلاقانه

انتخاب یک نوردهی خلاقانه

انتخاب یک نوردهی خلاقانه
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها
برچسب ها :

ترکیبات بسیار زیادی از دیافراگم، سرعت شاتر، و ایزو که به درستی یک تصویر را نوردهی می‌کنند وجود دارد. با تمام این ترکیبات، اگر دوربین خود را در حالت برنامه اتوماتیک بگذارید، دوربین شما ترکیبی را به دلخواه انتخاب خواهد کرد. با این حال، دوربین شما شاید نتواند یک عکس منحصر به فرد بگیرد ، به همین دلیل است که یک دوربین DSLR گران‌قیمت خریداری می‌کنید! یادگیری نحوه تنظیمات و حالت‌های روی دوربین قبل از اینکه روی شاتر کلیک کنید، دست بالاتر را به شما می‌دهد. شما به جای اینکه از روی شانس عکس بگیرید به ثبت تصاویر خلاقانه دست خواهید زد. برای پیدا کردن این که چطور دیافراگم، سرعت شاتر، و ایزو بر ظاهر و احساس یک عکس و نحوه انتخاب بهترین تنظیمات دوربین برای گرفتن کنترل خلاقانه تصاویر شما تاثیر می‌گذارد، مطالعه کنید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

از میان سه متغیر نوردهی، دیافراگم همانی است که عمق میدان را در یک تصویر کنترل می‌کند. یعنی، چه مقدار از صحنه مقابل، و پشت سر چیزی که روی آن تمرکز کرده‌اید قابل‌قبول است. هرچه دیافراگم بازتر باشد عمق میدان و کم‌تر صحنه‌ای که در فوکوس است کم‌تر است. یک عمق میدان باریک برای جدا کردن یک سوژه خوب عمل می‌کند. عکاسان پرتره اغلب از این تکنیک برای جدا کردن سوژه از یک پس‌زمینه شلوغ استفاده می‌کنند.

ممکن است شنیده باشید که برخی از عکاسان در مورد محل شیرین یک لنز صحبت می‌کنند. نقطه شیرین، دیافراگم است که بیش‌ترین تصاویر را تولید می‌کند. وضوح را با عمق میدان اشتباه نگیرید. زمانی که شما از یک فضای باز (در بزرگ‌ترین دیافراگم)عکس می‌گیرید، ممکن است متوجه شده ‌باشید که گوشه‌های تصویر ممکن است کاملا تار و در مقایسه با مرکز بسیار تیره‌تر به نظر برسند. به این دلیل است که اغلب لنزها برای به دست آوردن تصاویر بسیار تیز در عریض‌ترین دیافراگم‌های خود، بهینه‌سازی نشده اند. علاوه بر این، شما انواع مختلفی از ناهنجاری‌های نوری دارید که در تصاویر نمایش داده می‌شوند.

بدون وارد شدن به لوازمی که می‌تواند مفید باشد، همه اینها باعث از دست رفتن وضوح به سمت لبه‌های تصویر می‌شوند. از طرف دیگر، اگر شما لنز را تا حد زیادی از یک دیافراگم کم کنید، می‌توانید یک فقدان وضوح در اطراف لبه یک تصویر را ببینید، اما این زمان به خاطر پردازش است. اگر در وضعیتی هستید که نیازی به جدا کردن سوژه خود ندارید، یا عمق میدان زیادی می‌خواهید، پس جای شیرین لنز را انتخاب کنید.

سرعت شاتر چیزی است که حس حرکت در یک تصویر را کنترل می‌کند. بسته به سرعت شاتر که انتخاب می‌کنید، می‌توانید سوژه‌های متحرک را مسدود کرده و یا حرکت آن‌ها را محو کنید. ممکن است فکرکنید گرفتن عکس مات یک چیز خوب نیست، اما می‌تواند ظاهر بسیار هنری را به تصویر اضافه کند و یک تصویر را پر از احساس کند.

برای ایجاد تصاویر متقاعد کننده باید با قصد عکس بگیرید. چه چیزی می‌خواهید در تصویر خود به تصویر بکشید؟ قبل از این که شما شاتر را فشار دهید، از خودتان بپرسید چه چیزی مهم است. آیا عمق میدان به شما این امکان را می‌دهد که عکسی را که تصور می‌کنید، ثبت کنید، یا می‌خواهید احساس حرکت کنید؟ پاسخ به این سوالات باعث می‌شود که حالت عکاسی بر روی دوربین شما تنظیم شود.

اگر پاسخ شما عمق میدان باشد، دوربین خود را در اولویت دیافراگم قرار دهید. در اولویت دیافراگم، شما دیافراگم را انتخاب می‌کنید، و دوربین شما سرعت شاتر مورد نیاز را محاسبه خواهد کرد. سپس، از خود بپرسید چقدر عمق میدان می‌خواهید ثبت کنید. آیا سعی دارید سوژه خود را از پس‌زمینه جدا کنید؟ آیا می‌خواهید فوکوس شارپ از پیش‌زمینه به پس‌زمینه داشته باشید؟ یا، آیا شما تصویر نسبتا دو بعدی را بدون عمق زیاد دارید؟ با پاسخ به این پرسش‌ها و تنظیم مناسب دیافراگم، شما کنترل خلاقانه تصویر خود را به دست می‌گیرید.

با رعایت اصولی که خودتان طراحی می کنید می توانید عکس های منحصر به فردی را ثبت نمایید و احساس خوبی را برای خودتان رقم بزنید نیروی شفابخش عکاسی را در خود به خوبی حس نمایید.

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757