خانه    آموزش عکاسیبلاگ هاعکاسی      استفاده از یک ایزوی بالاتر برای عکاسی منظره

استفاده از یک ایزوی بالاتر برای عکاسی منظره

استفاده از یک ایزوی بالاتر برای عکاسی منظره
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها عکاسی

برای عکاسی منظره، اغلب اوقات، شما با استفاده از ایزوی پایه به کار خود پایان خواهید داد. در واقع استفاده از یک سه‌پایه قوی به شما اجازه می‌دهد تا به اندازه کافی سرعت شاتر برای ثبت یک عکس روشن، حتی در محیط‌های تاریک با مقادیر ایزوی کم را تنظیم کنید. با این حال، تنظیماتی مانند این برای همه تصاویر کارساز نیست. گاهی اوقات، بسته به چشم‌انداز، شما باید ایزوی خود را به منظور ثبت یک عکس موفق افزایش دهید.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

حرکت دوربین

عکاسان منظره تقریبا هرگز با حرکت دوربین مقابله نمی‌کنند. اگر شما کارها را درست انجام دهید، اغلب با استفاده از یک سه‌پایه کار خود را انجام خواهید داد. با این کار حتی در وزش باد شدید از حرکت دوربین خبری نخواهد بود.
البته، استثناهایی وجود دارد. بسیاری از عکاسان منظره از پیاده روی و صعود به قله لذت می‌برند، که در این صورت برای حمل یک سه‌پایه باید بیش از حد تلاش کنند. شما به توانایی خود برای گرفتن دوربین به شدت محدود خواهید بود. این به خصوص اگر در طول روز عکس بگیرید مشکل‌ساز نخواهد بود، با این حال ممکن است دشواری‌ها در هنگام غروب آفتاب بیشتر نمایان شوند و همه چیز تیره‌تر می‌شود. اگر این مورد برای شما صدق کند، مشخص است که وقتی هوا تاریک می‌شود، باید از یک مقدار ایزوی بالاتر استفاده کنید.

حرکت کردن سوژه

صرف کردن چند روز برای عکاسی منظره بسیار دشوار است. چون بیشتر گیاهان ، برگ‌ها، چمن، گل‌ها حتی در سرعت شاترهای معمولی، در عکس شما تار خواهند شد.
متاسفانه، روزهای طوفانی اغلب با نور زیبا و دیگر شرایط شگفت‌انگیز، مانند طوفانی که در آن فرو می‌رود، رخ می‌دهد. زمانی که سوژه‌های اصلی شما به سرعت حرکت می‌کنند، چطور می‌توانید عکس‌های موفق را ثبت کنید؟
درست مانند حرکت دوربین، اگر می‌خواهید عکس‌های موفق از سوژه‌های متحرک را ثبت کنید، باید از یک ایزوی بالاتر (ترکیب با سرعت شاتر سریع‌تر)استفاده کنید.

زمان

دلیل نهایی برای استفاده از یک ایزوی بالاتر برای عکاسی منظره، به خاطر زمان است.
این وضعیت تقریبا به اندازه حرکت سوژه یا حرکت دوربین معمولی نیست، اما هنوز هم مهم است. اما منظور از زمان چیست؟ ساده است اگر دوربین شما بیش از حد وقت صرف گرفتن یک عکس می‌کند، آزاردهنده است. یا، گاهی، شما باید هر چه سریع‌تر چند عکس بگیرید، و یک سرعت شاتر طولانی باعث می‌شود این کار غیرممکن شود.
این سناریو را در نظر بگیرید. شب است و شما دارید سعی می‌کنید یک کسوف (ماه گرفتگی)را ثبت کنید. به طور خاص، شما یک عکس منظره را می‌خواهید که شامل ماه در بخشی از کادر شما باشد. با این حال، گرفتگی فقط برای مدت کوتاهی طول می‌کشد، و سرعت شاتر شما کاملا طولانی است مثلا، بیست ثانیه در ایزو ۱۰۰. اگر چه اتفاقی می‌افتد اگر از یک ایزوی بالاتر (مثلا ایزو ۴۰۰)استفاده کنید؟ شما قادر خواهید بود از سرعت شاتر بسیار سریع‌تر استفاده کرده و بسیاری از عکس‌های دیگر را در هنگام کسوف گرفتن ثبت کنید! این به این معنی است که شما می‌توانید با چندین اثر مختلف آزمایش کنید و به طور بالقوه یک عکس بهتر را ثبت کنید.
اگر شما خودتان را در وضعیتی پیدا کنید که به یک ایزوی بالا برای عکاسی منظره نیاز دارد، این احتمالا چیز خوبی است. این به این معنی است که شما شب بیرون هستید، یا از یک قایق عکس می‌گیرید، یا فقط برای حمل یک سه‌پایه خیلی فاصله دارید، یا باد می‌وزد و منظره به سرعت در حال تغییر است. تمام این شرایط فوق‌العاده هستند، چون آن‌ها انواع صحنه‌هایی هستند که به صورت عکس منحصر به فرد و عالی منجر می‌شوند.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757