خانه    آموزش عکاسیبلاگ ها      استفاده از آب برای اضافه کردن نور به تصاویر منظره (بخش دوم)

استفاده از آب برای اضافه کردن نور به تصاویر منظره (بخش دوم)

استفاده از آب برای اضافه کردن نور به تصاویر منظره
دسته بندی : آموزش عکاسی بلاگ ها

استفاده از آب برای نورپردازی بیشتر در عکاسی کاری بسیار کاربردی و خوب به شمار می رود. با این عمل زیبایی عکس شما دوچندان خواهد شد. انعکاس نور آب در عکس های منظره جلوه های زیبا و عمیقی را به عکس شما می بخشد.
در مقاله قبل توضیحاتی در این خصوص ارائه داده شد در ادامه نیز به بررسی های بیشتری در این مورد می پردازیم.

برای اشتراک گذاری این مطلب روی آیکن ها کلیک کنید :

عکاسی منظره شهر در شب

اگر در شب قصد دارید منطره شهر را ایجاد ‌کنید، می‌توانید به دنبال استفاده از گودال‌های کوچک یا حتی کاشی ‌های براق مرطوب و یا پیاده‌ روها برای اضافه کردن نور بیشتر به تصاویر خود باشید. عکاسی از بازتاب‌ ها در شب همچنین فرصتی برای ایجاد یک تصویر هنری منحصر به فرد به شما خواهد داد. نور خیابان ها، چراغ ‌ها و حتی چراغ ‌های راهنمایی که از پیاده ‌روهای خیس یا پیاده‌ روها منعکس می‌شوند، می‌توانند فرصت‌های بزرگی را برای شما فراهم کنند تا برخی از تصاویر هنری را با کمی چکیده، تقریبا شبیه اثر نقاشی رنگ، ثبت کنید.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید درست بعد از باران شروع کنید تا شهر لبریز از رنگ شود. به طور مشابه، اگر یک نقطه برتر داشته باشید که به شما اجازه می‌دهد تا چراغ‌های شهر را ببینید که بر روی یک دریاچه یا دریا منعکس می‌شود، می‌توانید با ثبت این بازتاب‌ها، تصاویر خیره‌کننده ایجاد کنید.

تجهیزات

مانند اکثر موارد ژانرهای مختلف عکاسی، داشتن لوازم مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویری که بعد از آن هستید را ایجاد کنید. در حالی که بسیاری از لوازم شما بستگی به نوع عکاسی شما دارد – و زمان عکاسی از آن، این یک نگاه به چند چیز است که شما می‌خواهید اگر می‌توانید به همراه داشته باشید.
سه‌پایه: فراموش نکنید که سه‌پایه خود را کنار بگذارید تا به حذف لرزش دوربین و جلوگیری از تاری ناخواسته کمک کنید؛ به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر قوی‌تر ایجاد کنید.
یک چراغ ‌قوه: اگر قرار است بعد از تاریکی در حال عکاسی باشید، یک چراغ‌ قوه برایتان مفید خواهد بود. این کار به شما کمک خواهد کرد تا ببینید چه کار می‌کنید، می‌تواند به روشن کردن مناطق کم‌ نور در صحنه شما کمک کند، که به دوربین شما کمک خواهد کرد تا فوکوس کند.

کنترل از راه دور: اگر قرار است نوردهی های طولانی انجام دهید، یک ریموت کنترل از راه دور شما را از مجبور کردن برای فشردن دکمه فشار نا خواسته دوربین و تاری تصویر نجات خواهد داد. البته اگر یک ریموت کنترل نداشته باشید، استفاده از تایمر دوربین شما هم می‌تواند یک عملیات بدون دست را مجاز کند.
دفعه بعد که در شب یا عصر عکاسی می‌کنید و متوجه می‌شوید که تصاویر شما کمی تاریک هستند، مطمئن باشید که به دنبال یک سطح بازتابنده هستید که می‌توانید از آن استفاده کنید. این یک روش عالی و ساده برای متعادل کردن عکس خود و اضافه کردن کمی نور بیشتر به تصاویرتان به شمار می رود.

 

با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757